43. izdanje Cineposiuma održano u Sankt Peterburgu

43. izdanje Cineposiuma održano u Sankt Peterburgu
Cineposium , godišnja konferencija međunarodne udruge filmskih komisija (AFCI – Association of Film Commissioners International ) održala se 14. i 15. rujna u Sankt Peterburgu. Paneli s istaknutim govornicima pratili su ključne teme industrije, a predstavljena je i analiza strategija koje provode vlade diljem svijeta kako bi povećale udio svojih zemalja na tržištu filmske i televizijske produkcije.

Izniman porast sadržaja (content boom) sagledan je s nekoliko ključnih aspekata, od produkcijskih kuća i velikih streamnig platformi koje produciraju i distribuiraju sadržaj, preko studija i lokacija na kojima se taj sadržaj snima i proizvodi te poveznice koju u cijelom procesu predstavljaju filmske komisije i uredi diljem svijeta.
Uloga koju poticaji poput cash/tax rebatea imaju na privlačenje produkcija, sigurnost sustava, kvaliteta lokalnih filmskih ekipa i prikaz realnog stanja na terenu (filmski studiji i infrastruktura, lokacije, dozvole) ključni su elementi za osiguravanje kvalitetnih projekata. O content boomu između ostalih su govorili
Početak suradnje AFCI-ja i Svjetske turističke organizacije (UNWTO) ove je godine stavio
‘Fenomen serije Igra prijestolja postavio je Hrvatsku kao destinaciju na svjetsku kartu filmskog turizma. Porast ciljanih turističkih posjeta Dubrovniku je od 2012. na dalje, obzirom na globalni uspjeh serije, bio očekivan. S druge strane, iznenađenje nam se dogodilo u Zagrebu, gdje je snimanje korejskog reality showa ‘Romantic’ rezultirao porastom posjeta turista iz Koreje od 52% u jednoj godini. Uz dodatne aktivnosti Hrvatske turističke zajednice, u 5 godina je u Zagrebu ostvareno povećanje od 800% posjeta iz Koreje‘, rekao je Marcich tijekom panel diskusije.
Ravnopravnost zastupljenosti žena tema je od posebnog značaja i u filmskoj industriji.
Vrijednost europskog tržišta video igara iznosi 21 milijardu eura, a globalno video igre prodajom nadmašuju filmsku i glazbenu industriju zajedno. O razvoju filmskog i televizijskog sadržaja sa stajališta gaming industrije govorili su
‘Kod razvoja igrice morate pratiti tri osnovne stvari: mozak, srce i ruke. Što igrač misli, što osjeća i koje pokrete ruku koristi pri upravljanju. Igrač sam bira opcije, kuda ide dalje. Gledatelji filmova imaju praktički samo jednu opciju, sliku koju im daje redatelj‘, rekao je Asad tijekom diskusije.
Iskustva s konkretnih projekata na lokacijama diljem svijeta podijelili su istaknuti producenti
Tijekom konferencije predstavljeno je istraživanje Best Practices In Screen Sector Development, koje je za AFCI proveo Olsberg SPI. Radi se o analizi strategija koje vlade širom svijeta provode kako bi povećale udio svojih zemalja na tržištu filmske i televizijske produkcije.
Hrvatski audiovizualni centar je s Odjelom za poticaje ulaganja u audiovizualnu proizvodnju (Filming in Croatia) član AFCI-ja od 2015., a ove godine se članstvu pridružio i Zagreb Film Office.